"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, January 19, 2017

Teacher Muz, bertemu dan berpisah.....



Bertemu dan berpisah adalah perkara biasa dalam hidup kita. Cuma kita perlu memahami bertemu dan berpesah itu kerana apa dan untuk apa.....

Bertemu kerana Allah dan berpisah pun kerana Allah. Dalam masa yang singkat kita munafaatkan pertemuan itu sebaik mungkin kerana masa yang Allah luangkan tidak lama dan kita tidak tahu bila pertemuan itu akan berakhir.

Seperti kehadiran Muz dalam sejarah penubuhan Pra Sekolah SmarTop Subur Fitrah di Tangkak, Johor. Dari mula penubuhan SmarTop yang kini masuk 5 tahun Muz bersama kami dan di akhir tahun 2016 ia mengundur diri kerana mengikut suami ke Labis, hampir dengan Segamat.

Rasa kehilangan......

Tadika SmarTop tanpa Muz seperti ada yang tak kena. Tetapi apakan daya. Itu lumrah pusingan hidup dan Muz berpindah ke Labis kerana tanggongjawab yang lebih besar. 

Muz mengajar dan dalam masa yang sama membantu hal-hal pengurusan kewangan di SmarTop. Muz juga di beri kerja penting setiap kali SmarTop mengadakan Hari-Hari Perayaan atau menjalankan tugasan melaksana program ko kurikula dan extra kurikula.  Kerjanya kemas dan tidak perlu banyak tunjuk ajar. Alhamdulillah. Kami pihak Pengurusan lega ada Muz tetapi kini sudah seperti terpelicuk kaki dalam mengendali banyak hal. Tetapi kami yakin Allah akan gantikan dengan yang sama cekapnya.Itu doa kami.


Image result for fotos dan quotation on perpisahan


Kami di SmarTop mengucapkan ribuan terima kasih pada Muz yang telah membantu kami penuh keperhatinan  dan banyak tugasan kami yang menjadi mudah kerana Muz tidak berkira dari segi masa dan wang ringgit. Ini kurniaan Allah pada kami di SmarTop dan semoga akan ada kesinambungan yang lebih bererti. Semoga Muza bahagia bersama keluarga dan akan dapat pekerjaan yang lebih sesuai dengan kelulusan Sarjana Muda yang diperolehinya.

Apa pun pilihan, Selamat Maju Jaya 
dan semoga Allah sentiasa bersama. Semoga jalinan
 silaturrahim berkekalan jua.




Antara aktiviti anak-anak SmarTop.
Melentur buluh dari Rebungnya.
Semoga Allah terima segala sumbangan teacher
 Muz sebagai amal soleh.
Aamiin...


.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails