"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, May 15, 2017

Keajaiban Dua dalam Satu.............

Image result for images of the Quran



A001

Sejarah Islam dan Al Quran sudah tidak asing lagi bagi berjuta manusia di dunia ini. Walaupun begitu masih berjuta lagi yang belum tahu mengenai Islam dan Al Quran. Saya hanya ingin bicara sedikit sahaja sebagai peringatan untuk diri dan teman-teman dan sanak saudara menjelangnya bulan Ramadhan alMubarak. Terima kasih pada yang sudi membaca.

Sejarah Islam bermula dengan Nabi Adam AS. Kemudian diikuti denan beberapa Nabi lain yang Allah utuskan untuk ummat masing-masing. Rasul yang menerima kitab adalah Nabi Daud AS, Nabi Musa AS, Nabi Esa AS dan akhir sekali Nabi Muhammad Sallahualaihiwassalam (SAW). Risalah kita , Taurat, Injil, dan Zabur di turunkn khas untuk ummat Nabi-nabi tersebut, secara khas. Bukan untuk seluruh umat manusia di dunia ini. AlQuran yang diturunkan pada Nabi Muhammad SAW ditujuka untuk manusia dan Jinn di seluruh dunia, di seluruh Alam. 

Berbagai mukjizat Allah kurnia bagi Nabi-Nabi ini tetapi Mukjizat tersebut lenyap dengan wafatnya nabi-nabi itu. Tidak pada Rasulullah Nabi kita Muhammad Saw. Baginda telah wafat tetapi Allah pelihara alQuran hingga ke noktah Dunia ini lebur dengan tiupan angin perintah Allah pada mlalaikat Israfel......Hari Qiamat, hari yang tiada sesiapa dapat menghalangnya dan tiada sesiapa dapat menolong sesiapa pun melainkah mereka yang Allah Kehendaki.

Maka risalah alQuran itu adalah juga Mukjizatnya. Dua dalam satu ikut istillah sekarang. Alhamdulillah semoga kita semua menjadi sebahagian dari Ummat yang Istimewa.

Image result for alquran kari, fotos


Maka Nikmat Allah Yang Mana Yang Kamu Hendak Dustakan.

Allahuakbar.
.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails