"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, May 4, 2019

Seketika merasa kemewahan.....








Pada 1hb Mei saya dan suami mendapat jemputan ke majlis pertunangan di Jelapang Perak. Ia amat berdekatan dengan Ipoh. Oleh kerana saya kira tidak jauh maka saya setuju meyertainya kerana kalau jauh saya khuatir tidak mampu kederat kerana kebetulan saya sekarang ini tidak bolih duduk bersahaja terlalu lama. Pinggang saya bolih meragam.

Teruja saya bila saya dapat tahu saya akan bersama ahli yang punya kereta mewah dan saya diberi jaminan tidak akan rasa kepenatan dan tidak akan sakit pinggang.

Alhamdulilaah. Memang benar.  1hb! Mei adalah cuti umum dan jalan tidak sesak. Saya seronok dapat merasa "cruising" di atas jalan raya. Laju tetapi selesa.


Majlis pertunangan simple dan sederhana sahaja.
Tetapi meriah dan penuh kemesraan.
Sebenarnya kemewahan bukan terletak pada apa jua yang fisikal. Kemewahan
 adalah dilihat dari sudut mata hati. Sama-sama kita berhati-hati.
Kemiskinan yang teramat sangat bolih membawa kepada kekufuran
tetapi kemewahan juga bolih membawa berbagai bencana
 yang pasti merosakan.
 Pokoknya ustaz selalu pesan Iman dan Taqwa
 sahaja yang yang dapat memelihara kesejahteraan.
Ramadhan sudah hampir sangat dengan kita. Semoga kesampaian dan semoga
Allah kurnia semua yang terbaik bagi kita di sisiNYA.
Aamiin ya Rabb........


..........................................................

No comments:

Related Posts with Thumbnails