"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, February 21, 2020

APOCALYPTIC EVENTS IN 2020



A001

Alhamdulillah, samapi lagi ke Hari Jumaat....hari penuh barakah dalam seminggu. Sejak dua hari dahulu saya tidak lagi ke hospital untuk membantu suami saya mengurus patah kaki dilututnya kerana jatuh terserempat carpet dan wire telefon di rumah. Hampir 2 bulan saya tumpu pada tugas-tuga mengurus luka setelah pembedahan dilakukan pada lutut. Alhamdulillah sekarang saya banyak masa untuk layan diri sendiri pula.

Malam tadi saya tidur agak lewat membaaca apa yang saya rasa ketinggalan dalam mencari ilmu yang sedang menggeledak di dunia yang fana ini. Maka saya terlihat tajuk di atas dalam Utube dan saya ikuti penuh konsterasi. Saya menginsafi diri kalu bertemu ilmu sebegini dan rasa terpanggil untuk saya kongsikan di sini.

Terasa amat kerdil........

Mohon perkongsian membacanya dan tegur saya mana yang tidak seharus saya percayai. Sebelum ini saya ada juga melihat sedikit-sedikit perkongsian dari orang lain. Maka saya rasa perkongsian saya hari ini akan memberi kesan yang lebih jika kita mahu berfikir-fikir dan mahu merujuk pada mereka yang lebih arif mengenainya.

Saya kongsikan fenomena dalam Utube di atas buat anak-anak saya dan anak buah yang suka mengikuti blog saya. Saya rakam juga di sini buat peringatan saya dan menginsafi hakikat bahawa saya sudah samapi kepenghujung jalan kehidupan ini. 

Saya katakan pada anak-anak supaya selain melihat Utube  di atas lihatlah juga ayat-ayat alQuran yang saya turunkan di bawah ini. Ia ada kaitan dengan fakta Hari Qiamat. Ini fahaman saya dan semoga saya tidak lagi lalai dalam menjalani hidup ini.

Carilah lagi tafsir ayat-ayat dari surah adDukhaan ini kerana ia adalah petanda hampirnya Hari Qiamat. Terngiang-ngiang mendengari nasihat ustaz supaya beringat-ingat mengenai kuasa mutlak Allah swt. Tidak kira umur. Semua akan sampai ke penghujung hidup ini. Sama-sama kita berdoa semoga Allah memelihara kita di dunia dan di akhirat. Aamiin.....

Inilah sebahagian ayat-ayat surah AdDukhaan.
Semoga Allah memberi Taufik dan HidayahNya dan mengurnia kita Syurga FirdausNya tanpa hisab dengan RahmatNya jua.
Aamiin ya Rabb.......


A010
Oleh itu tunggulah (wahai Muhammad) semasa langit membawa asap kemarau yang jelas nyata (yang menyebabkan kebuluran yang dahsyat),
(Ad-Dukhaan 44:10)


A011
Yang akan menimpa seluruh keadaan manusia (yang kafir itu, sehingga mereka akan berkata: "Ini adalah azab yang sungguh menyakitkan".
(Ad-Dukhaan 44:11


A012
(Pada saat itu mereka akan merayu dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Hapuskanlah azab ini dari kami, sesungguhnya kami akan beriman!".
(Ad-Dukhaan 44:12

No comments:

Related Posts with Thumbnails