"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Tuesday, February 25, 2020

Steve Bannon: Pandemic! Coronavirus Is Out of Control In China



A001
Subhanallah.....
Saya sangat risau mengenai cerita-cerita berkaitan Coronovirus yang hingga kini belum reda. Bukan sahaja ia belum reda tetapi ada yang mengatakan seperti uTube diatas bahawa ia makin bertambah serious. Saya kongsikan di sini hanya dengan maksud semoga dapat kita fikirkan bersama dan ambil iktibar dari apa yang berlaku di sekeliling kita. Walaupun negara China itu jauh, kesannya seperti amat dekat kerana Malaysia juga adalah antara negara yang terbabit dengan Virus itu walalupun tidak serious seperti apa yang berlaku di China.

Walau bagaimanapun kata pendapat dalam uTube di atas kita tidak boleh ambil ringan kerana ia sudah sampai ketahap yang tidak dapat dibendung. WHO mengatakan negara China masih berupaya membendung wabak ini. Tetapi ada pendapat lain yang mengatakan Negara China tidak mengatakan apa sebenarnya yang dialami kerana ia tidak mahu dilihat sebagai negara yang lemah dan tidak cukup keupayaan untuk membendung sesuatu yang sudah dianggap sebagai "Pandemic".

Saya memang seorang yang mudah takut dan mudah bingung serta sentiasa berdebar-debar bila mendengari beria seperti ini. Saya tidak bertujuan mahu mempengaruhi orang lain supaya sentiasa takut tetapi hanya ingin kongsikan ketakutan saya ini. 

Semoga ada fakta-fakta di luar sana yang boleh menjadikan saya rasa tenteram dan rasa selamat.

Banyak fakta yang disebut dalam uTube diatas yang harus kita dengari dan berfikir-fikir kedudukan hidup kita sekarang ini kerana wabak ini tidak mengenal bangsa, warna kulit agama dan kaya atau papa. Virus ini "Buta Hati" buta segalanya. 

Selamat mendengari uTube ini dan mengambil iktibar dan sama-sama kita berdoa Allah selamatkan semua dari Wabak ini dan semoga mereka yang belum mengerti kaitannya dengan hakikat kewujudan Allah dan Kuasa Mutlaknya, Allah akan turunkan hidayah. Tiada kuasa yang lebih besar dan lebih kuat dari kuasa Allah. Jika benar pemimpin negara China hanya mementingkan kuasa politiknya dan tidak sayang pada rakyatnya dan tidak sayang pada kemanusiaan maka semoga Allah palingkan  hati-hati mereka semoga mereka menyedari kewujudan dirinya yang sebenaarnya. 

Mohon keampunan Mu ya Rabb......


No comments:

Related Posts with Thumbnails