"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, August 17, 2020

"Minister in the making ?"..@ Covid19.

A001


MasyaAllah...tersenyum saya bila anak saya hantar
 whatsapp foto Cucu di atas.
Guru sekolah menghantar pada Ibunya.
Yb Menteri Pendidikan melawat sekolah cucu  (Amru Fathullah) yang tinggal
 dengan saya pada hari pertama Kelas Tadik (pra seolah) dibuka
 di Sek Kebangsaan Precint 8 (1) Putrajaya.
Saya rakam kerana ini sejarah buatnya dalam kemelut Covid19.

Entah apa yang di tanyakan dan diperbualkan. Saya tertanya
 sebab cucu saya ini ada masaalah speech delay (lambat bertutur).
 Maka tidak semua perkataan akan dapat di sebut walaupun ia faham
 apa yang dituturkan.

Saya lawak dengan suami "Minister in the making".
Mana tahu ia bawa barakah dan semangat bila besar nanti.
 Semoga pertuturannya cepat lengkap dan sempurna.
 Aamiin.


Teman satu kelas agaknya cuba membantu menjawab pertanyaan. 
Nampak cerdik ia.


Ini Amru di rumah dengan adik perempuannya. 


Ini rupa wajah Amru. Foto ini saya rakam semasa Solat Sunat
 EidulFitri 1441 Hijrah
 di rumah kerana tidak bolih ke Masjid.
Semoga semua cucu membesar dan menjadi anak-anak yang
 soleh dan cemerlang.
Semoga Covid19 segera reda dan dapat di basmi sepenuhnya.
Semoga Malaysia kembali pulih dalam semua sudut kehidupan 
dengan limpah kurnia Rahmat Allah buat semua. 
Aamiin ya Rabb.....



No comments:

Related Posts with Thumbnails