"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, August 19, 2020

Saya suka Shaikh Hamza Yusuf TETAPI mengapa ini??? @UAE, Israel & Sh. Hamza Yusuf Connection


A001
Subhanallah.........
Sekarang ini saya rasa amat sedih, amat sedih sekali....tidak terkata kesedihan saya. 
Mendengari cerita mengenai United Arab Emirate membuat perjanjian damai dengan Israel sudah membuat saya terkedu berdebar hati dan rasa amat kecewa. Tetapi apabila saya mengikuti dan mendengari pula apa yang ada dalam video diatas saya rasa agak "Marah" dan rasa seperti tidak percaya Shaikh Hamzah Yusuf boleh menjadi penasihat dan pendorong untuk menjayakan perjanjian damai antara United Arab Emirates dan Israel.

Betapa saya yakin Israel (dan semua Zionists) adalah sebenar-benarnya musuh Islam. Mengapa pula Shaikh Hamza Yusuf tidak membaca dan mengerti apa yang tersurat dan apa yang tersirat. (Atau mungkin saya yang tidak mengerti dan rasa bingung dan bimbang). Saya macam tidak boleh percaya Muslihat jahat Israel ini  sedang di promosikan dan dijayakan olehnya dan Gurunya. (Maklumat dari video di atas).

Saya damaikan hati saya dengan mengatakan Allah sahaja yang maha Mengetahui apa yang nyata dan apa yang tersembunyi. Semoga Kepentingan dan Keselamatan Palestine tidak tergadai. Kita bolih berbeza pendapat tetapi pendapat Shaikh Hamzah Yusuf dalam keadaan sekarang ini amat mengecewakan saya. Semoga Allah mengampuni.......Semoga Allah memperbetulkan pemikiran semua yang peduli Palestine dan semoga Allah memelihara  Keistimewaan Masjid al Aqsa dan semoga  rasa bersemangat untuk berbuat sesuatu membantu mempertahankan Hak Palestine dan hak orang Islam umumnya.

Sama-sama kita renungkan ayat-ayat alQuran dibawah ini semoga Allah kurnia Taufiq dan Hidayahnya untuk mengerti hikmah disebalik apa yang sedang berlaku di dunia sekarang, dalam konteks survival negara-negara Islam, dan khususnya Palestine.


A001

Maha Suci Allah yang telah menjalankan hambaNya (Muhammad) pada malam hari dari Masjid Al-Haraam (di Makkah) ke Masjid Al-Aqsa (di Palestin), yang Kami berkati sekelilingnya, untuk memperlihatkan kepadanya tanda-tanda (kekuasaan dan kebesaran) Kami. Sesungguhnya Allah jualah yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui.

(Al-Israa' 17:1) |

A002

Dan Kami telah memberikan Nabi Musa Kitab Taurat, dan Kami jadikan Kitab itu petunjuk bagi Bani Israil (serta Kami perintahkan mereka): "Janganlah kamu jadikan yang lain daripadaKu sebagai Tuhan (untuk menyerahkan urusan kamu kepadanya)".

(Al-Israa' 17:2) |

A003

(Wahai) keturunan orang-orang yang telah Kami bawa bersama-sama dengan Nabi Nuh (di dalam bahtera)! Sesungguhnya ia adalah seorang hamba yang bersyukur.

(Al-Israa' 17:3) |

A004

Dan Kami menyatakan kepada Bani Israil dalam Kitab itu: "Sesungguhnya kamu akan melakukan kerosakan di bumi (Palestin) dua kali, dan sesungguhnya kamu akan berlaku sombong angkuh dengan melampau.

(Al-Israa' 17:4

A005

Maka apabila sampai masa janji (membalas kederhakaan kamu) kali yang pertama dari dua (kederhakaan) itu, Kami datangkan kepada kamu hamba-hamba Kami yang kuat gagah dan amat ganas serangannya lalu mereka menjelajah di segala ceruk rantau (membunuh dan membinasakan kamu); dan (sebenarnya peristiwa itu) adalah satu janji yang tetap berlaku.

(Al-Israa' 17:5

A006

Kemudian (setelah kamu bertaubat), Kami kembalikan kepada kamu kekuasaan untuk mengalahkan mereka, dan Kami beri kepada kamu dengan banyaknya harta kekayaan dan anak pinak, serta Kami jadikan kamu kaum yang lebih ramai pasukannya.

(Al-Israa' 17:6) |

A007

Jika kamu berbuat kebaikan, (maka faedah) kebaikan yang kamu lakukan adalah untuk diri kamu; dan jika kamu berbuat kejahatan, maka (kesannya yang buruk) berbalik kepada diri kamu juga. Oleh itu, apabila sampai masa janji (membalas perbuatan derhaka kamu) kali kedua, (Kami datangkan musuh-musuh kamu) untuk memuramkan muka kamu (dengan penghinaan dan keganasannya); dan untuk memasuki masjid (BaitulMaqdis) sebagaimana mereka telah memasukinya pada kali yang pertama; dan untuk menghancurkan apa sahaja yang mereka telah kuasai, dengan sehancur-hancurnya.

(Al-Israa' 17:7

A008

Mudah-mudahan Tuhan kamu akan mengasihani kamu (kalau kamu bertaubat); dan jika kamu kembali (menderhaka), maka Kami pula akan kembali (menyeksa kamu di dunia); dan kami telah jadikan neraka: penjara bagi orang-orang kafir (pada hari akhirat).

(Al-Israa' 17:8


Kita difahamkan ini janji Allah. Pasti akan berlaku.
Maka kita berdoa diakhir kemelut politik ini Umat Islam akan mencapai kejayaan di dunia dan di akhirat dengan kurniaan pertolongan dan Rahmat Allah semata-mata. 

Sampai di sini dahulu. Insha Allah jumpa lagi.



No comments:

Related Posts with Thumbnails