"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Sunday, October 14, 2018

Sekadar menggamit ingatan......


Beberapa hari kebelakangan ini saya agak tersibuk dengan acara keluarga. Maka saya turunkan di bawah ini sekadar mengingati peristiwa yang saya rasa saya mahu mengingatinya jauh dilubuk hati saya terutamanya yang berkaitan dengan kakak-kakak saya dan abang saya.

Kami semuanya sudah masuk 7 series dan kakak tertua saya sudah pun masuk zon melangakui 80 tahun. Alhamdulillah. Semoga Allah kurnia umur yang bermunafaat.
Semoga sudi membaca.



Ini yang hadir di Majlis perkahwinan cucu saudara
 pada 6 oktober baru-baru ini.


Ini di Majlis yang sama. Yang duduk itu ialah isteri abang saya. Yang kanan sekali anak sulungnya.


Saya suka rakam foto kami bertiga. Ini sebelum kami berangkat
 ke Majlis perkahwinan.
 Tiga lagi kakak saya sudah pergi dahulu
 menghadap  yang maha Pencipta.


Ini kumpulan anak-anak buah saya yang jarang-jarang 
sekali kami bersua muka. Semoga mesra berterusan dalam kesibukan harian.


Ini kakak-kakak saya bersarapan sebelum pulang ke Pontian.

Itu dulu perkongsian santai.
Semoga mereka masih ada di samping dan kami masih boleh menyantuni hubungan mesra. Sering dalam pertemuan seperti ini kami mengingat balik peristiwa semasa kami muda  dewasa dan bercerita mengenai bapak dan emak dengan rasa suka duka. Semoga kami dapat terus beramal dan segala ganjaran yang Allah kurinia adalah untuk mereka berdua. Semoga mereka sejahtera di Alam Barzah dan semoga Allah kurnia kami bertemu semuala di Syurga Firdausnya tanpa hisab dengan RahmatNya jua. Semoga doa kami kesampaian.

Aamiin ya Rabb.....


.........

No comments:

Related Posts with Thumbnails