"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, November 22, 2018

Bagaimana hendak ku katakan.......



Ya Rasulullah.......
Solawat dan Salam dari hati seorang insan.....

Aku tidak pernah bersua wajah  mu,
Aku tidak pernah mendengari suara mu
Tetapi aku yakin sepenuh jiwa engkau terpilih dengan Wahyu
Memimpin manusia mencari Redha Allah tanpa ragu.

Bagaimana hendak ku katakan
Aku amat rindu pada mu
Bagaimana hendak ku katakan
Aku yakin pada ajaran mu
Tetapi aku masih belum boleh akur kesemua yang aku janji pada diri ku.

Bagaimana hendak ku katakan
Aku amat rindu pada mu
Sememang tidak ada pilihan lain yang ada di hati ku
Bagaimana hendak ku katakan, akan ku rejam segala rintangan
Tetapi ada kalanya bila tiba saatnya aku sering kehilangan
Aku kehilangan semangat juang yang kau ajarkan supaya komitmen ku tiada tandingan
Aku sedih, bingung bila sahaja aku kecundang....

Bagaimana hendak ku katakan
Aku amat rindu pada mu
Bagaimana hendak ku katakan
Aku bersedia, aku redha menghadapi segala ujian
Akan ku renangi lautan dalam dan sunami yang menjulang
Dan akan ku daki gunung setinggi mana pun ukuran
Tetapi ada kalanya aku masih tidak tegar, masih goncang bila dicabar keadaan
Aku masih tertanya-tanya dan terfikir-fikir membolak balik fikiran
Takut mahu berterus terang, bangkit bina kekuatan melawan godaan manusia dan jin jelmaan

Ya Rasulullah......

Aku malu pada diri kerana Iman masih rapuh dan Taqwa masih jauh
Aku sepertinya mengkhianati didikan ayah-ibu dan mengkhianati tunjuk ajar  mu
Alasan apa yang dapat membela perilaku diri ku
Hanya doa mohon sejuta keampunan yang ku panjatkan dalam sedan-sedu.

Ya Rasulullah.....

Aku sering berdoa semoga aku dikurnia Syafaat mu di Hari yang semua insan keseorangan
Tiada bantuan dan tiada kasih sayang jika tiada belas ehsan dari yang maha Menentukan
Sering aku mimpikan keberadaan mu dan di Hari itu nanti aku mendapat pembelaan
Yang tidak ternilai kiraan...
Di Hari yang aku sering terbayang engkau di hadapan ku memberi harapan
Membela aku di hadapan Allah yang maha Pencipta dan pada hambaNya maha Kasihan

Ya Rasulullah....

Pada mu aku mengharapkan, tawasul yang Allah benarkan
Dan aku akan terus mencuba sekuat kederat ku mengikuti segala ajaran
Semoga aku sihat dan semua deria kurniaan Tuhan aku munafaatkan
Semoga di hadapan Allah nanti engkau akan senyum melihat diriku aman
Berkat kurniaan Allah akan Syafaat mu yang aku sentiasa pohonkan
Dengan air mata penuh kesyukuran aku kau iktiraf Umat mu dan Allah menghulurkan 'tangan'...
Tanda keunggulan Nafsu Mutmainah yang aku mimpikan akan jadi kenyataan
Semoga Allah sampaikan, Allah terima penuh kasih sayang.
Hanya pada Dia sahaja kebergantungan....
Semoga bahagia Allah kurnia Syurga Firdaus berama mu dan semua yang ku sayang.

Solawat dan Salam Ya Rasulullah, Junjungan.



........

No comments:

Related Posts with Thumbnails