"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Tuesday, November 27, 2018

Nama menjadi tarikan....






Hari Selasa yang lepas saya miss Majlis Maulid Nabi saw sebab mahu segera balik Kuala Lumpur. Jalan sisir pantai Pontian Benut tidak jem dan kami masuk jalan yang exit keluar di Yong Peng.


Kehijauan laluan amat menyegarkan.
Kami singgah di tempat yang amat popular sejak kebelakangan ini.
Kari Kambing 40 Hari. 
Isu 40 Hari jadi tarikan. Katanya ia diasaskan oleh ahli
 Jemaah Tabligh yang berudaya
keluar 40 hari untuk kerja dakwah. Saya hanya mendengari.
 Unik juga pada pemikiran saya.
Pastinya ia menarik minat pelanggan yang berbagai citarasa.
Sudah lama saya ingin singgah dan baru ini kesampaian. Alhamdulillah.


Pakir kereta amat sesak. Banyak pula Motorsikal kuasa besar,
Saya sudah jangka ramai orang-orang muda singgah di sini.
 Ia jauh dari Exit Air Hitam.
 Tetapi jika minat hidangan kari kambing,
 maka tidak ada apa jua yang dapat menghalang.


Berbaris agak panjang tetapi perkhidmatan agak cekap dan cepat. 
Sediakan duit kecil untuk bayaran dan boleh bertambah cepat.


Saya suka pilih tempat yang ada kipas angin sebab tempat ini
 tidak ada pendingin udara.
Itu agak sulit buat saya. Saya sedikit tidak selesa walaupun hidangan sedap
dan menyelerakan. Berkata di hati. Jangan banyak karenah menghadap rezeki.
Ini kelemahan diri yang saya harus bersabar melalui.
Siap makan kami beredar. Agaknya memang tidak mahu pelanggan
belama-lama supaya boleh bertukar tempat duduk makan.
Saya rasa saya lebih suka kalau tempat itu selesa sejuk dan dapat menikmati
makan dengan lebih sempurna. Saya rasa insaf. Lain tempat lain caranya.

Apa pun..... Alhamdulillah. Kurniaan Allah pasti ada hikmahnya.

............

No comments:

Related Posts with Thumbnails