"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, November 19, 2018

Nikmat Allah yang mana..........

Alhamdulillah.
Samapai hajat saya untuk merakam peristiwa 2 orang kakak saya mengerjakan
 Umrah dalam usia yang agak lanjut.


Sehari sebelum berangkat seberapqa ramai ahli keluarga yang jauh dan dekat
di jemput hadir ke rumah anak kakak saya Di Desa Pinggiran Putrajaya
untuk Silaturahim dan berdoa selamat
 semoga sempurna menjalani Ibadah Umrah.
Foto di atas di rumah Azrain seramai yang mungkin.
Ditengah-tengah ialah abang saya, Ahli keluarga lelaki yang tertua (74 tahun).
Di kanan dan kirinya adalah kakak2 saya  yang akan Umrah.
Ia diketuai oleh anak kakak saya Azmin yang duduk berbaju belang biru.
Isteri dan anak-anaknya turut sama.


Ini foto sejurus sebelum bertolak ke KLIA.


Ini foto kesemuanya yang Umrah dan merakamkannya
semasa di Madinah.


Kakak saya berjumpa bekas anak muridnya semasa di Sekolah Rendah
 di Pulai Sebatang, Pontian.
Dia kini bertugas sebagai Mutawif dan berjumpa secara kebetulan.





Semasa makan di Hotel penginapan.






Tiga foto di atas istimewa buat saya.
 Yang tinggi berumur 79 tahun dan yang rendah berumur 82 tahun.
Alhamdulillah Allah kurnia kesihatan dan tenaga yang mencukupi.






Alhamdulillah. Mereka dijadualkan pulang esuk lusa.


A013
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan (wahai umat manusia dan jin)?

(Ar-Rahmaan 55:13) | 
......

No comments:

Related Posts with Thumbnails