"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, June 10, 2019

Eratkan hubungan adik beradik diUmur Senja.











Pulang dari solat Eidulfitri, saya ambil foto kenangan di rumah. kemudian kami makan sedikit sebelum kami bersiap untuk ziarah waris terdekat dan terpenting buat saya di kuala lumpur ini, iaitu abang saya yang satu itu.

Ia tinggal di section 8 Alam Shah dan seperti biasa saya bawa sambal goring jawa untuk nya.
Abang saya sudah uzur dan ia kini berumur 76 tahun, empa tahun lebih tua dari saya. Alhamdulillah anak-anaknya amat cantik cara mereka menjaga ibu bapanya. Kakak ipar saya berumur 75 tahun dan dia pu tidak berapa sihat. Alhamdulillah Masih upaya mengurus dirinya.


 


Saya ajak anak cucu ziarah keluarga abang saya. Kami sembang agak lama juga
 dan menjamu selera seperti tahun-tahun dahulunya. 
Frieda, anak sulungnya beri saya 
duit raya yang agak lumayan. Tersayu rasa dihati kerana dira'i begitu sekali.
Alhamdulillah. Allah kurnia jalinan kasih sayang yang berpanjangan.


Foto kenanagan dua beradik hampir sama  usia tuanya.
Semoga terus bersama hingga ke Jannatul Firdaus dengan kurnia Rahmat 
dari Allah yang maha Kasih Sayang jua.
Aamiin ya Rabb...


........................

No comments:

Related Posts with Thumbnails