"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, May 7, 2020

REALITI DUNIA TERKINI | B.A.Z. EPISOD 30 | 4 MAY 2020.... . Rasa "stressful" sendirian @ Covid-19.



A001
Alhamdulillah. Saya rasa agak lebih kesihatan dan keselesaan saya hari ini untuk menyatakan sesuatu yang telah agak lama membuat hati saya "gundah" bila memikirkan bagaimanakah kesudahan hidup saya nanti vis-a-vis apa yang sedang berlaku di sekeliling saya dan di dunia luar sana , terutamanya adanya wabak Coronavirus ini.

Terima kasih kepada The Bike Preecher yang sering memberi maklumat. Saya rasa terangsang untuk berfikir dan berbuat sesuatu sekurang-kurangnya untuk diri saya sendiri dan keluarga terdekat bagaimana mahu menangani kemelut musuh yang tidak nampak ini.

Sering saya rasa seperti agak "stressful" sendirian memutar fikiran dan cuba mendapatkan sesuatu Ilham untuk bertinadak positif dalam menjalani baki hidup yang tinggal sedikit ini.

Tidak patut dan tidak sewajarnya saya berfikiran demikian tetapi itulah yang saya rasakan. Kini saya berumur 73 tahun dan tidak banyak aktiviti di luar rumah. Dan ini lebih mencuit  keinginan mahu keluar rumah tetapi dengan adanya perintah PKP yang sudah lama "memukau" pemikiran, maka saya memujuk diri untuk bersabar duduk bersendirian. Saya sudah tidak ada peluang berhubungan dengan kekawan seperti semasa saya berkerja dahulu dan sebab itulah saya banyak menghadap Computer saya dan membaca atau mendengari apa sahaja yang termampu kerana keadaan penglihatan saya pun sudah agak menurun. Namun demikian saya tetap bersyukur atas  segala apa  yang saya lalui sekarang kerana  sedikit sebanyak saya dapat mencuba mencatat pemikiran saya melalui Blog saya ini. Semoga tidak membosankan pembaca.

Saya ingin kongsikan sedikit pemikiran  dan Video di atas mencadi pencetus minda

Di samping apa yang tertara dalam video di atas saya mengikuti beberapa video lain yang berbahasa Inggeris yang di viralkan di media massa. Ada beberapa cerita yang membuat saya termenong berfikir-fikir ingin mengambil kesimpulan sama ada sahih atau tidak fakta yang disebutkan kerana di Malaysia yang saya tahu tidak ada maklumat yang sepertinya yang membolehkan saya membuat perbandingan fakta. Antara yang saya tertanya-tanya adalah seperti berikiut:

  • Betulkah rancang vaccination yang di kemukkan oleh Dr Fauci itu sebenarnya ada muslihat selain menyembuhkan penyakit Covid19. Ada pihak lain pula yang mengatakan ia adalah konspirasi untuk sememangnya "membunuh" pesakit dan dengan itu dapat mengurangkan bilang pendududuk di dunia ini.
  • Mengapa ada konspirasi mahu mengurangkan penduduk dan seterusnys mengawal ketahap yang dipercayai baik buat mereka yang punya agenda tertentu yang ramai manusia di dunia tidak tahu mengenainya.
  • Di China pula ada pendapat yang mengatakan bahawa sebenarnya wabak Covid19 itu belum betul-betul dapat di kawal. Tetapi Negara China perlu berbohong dengan mengatakan Wabak Cocid 19 sudah di hapuskan dan rakyat sudah cuckup selamat untuk keluar menyambung kerja-kerja seperti sebelumnya. Pejabat dan semua kegiatan ekonomi boleh beroperasi sepert sedia kala.
  • Ada pula yang mengatakan Negara China tidak cekap dan tidak berbuat sesuatu yang saintifik untuk mengawal Virus dan senghaja begitu supaya ia merebak keseluruh China dan kemuadian ke negara-negara lain di dunia. Semua akan merasai beban ini. Katanya ia berbuat demikian adalah juga untuk senghaja mengawal population atas sebab-sebab yang mereka sembunyikan.
  • Dan lain-lain. Boleh baca dan dengar di Utube.

Sekarang saya padankan pula cerita-cerita itu dengan fakta yang tertara dalam video di atas. Sudah kerap kita mendengari bahawa keadaan dunia makin lama semakin mengalami sesuatu yang menakutkan berkaitan denga letupan gunung-gunung berapai dengan sekala rektor yang tinggi, Banjir dan tanah runtuh yang berlaku besar-besaran yang menenggelamkan penduduk ketahap yang amat mengerikan. Begitu juga cerita-cerita mengenai Bumi bergerak, tanah runtuh dan air sunagi dan tasik yang makin mengering. Cerita glacier di khutub Utara dan selatan semakin serious juga dan ini menambanh pada kebimbangan rakyat dunia sekarang. Ada yang mahu menerima hakikat ini. Tetapi ada juga yang seperti tidak percaya bahawa keadaan sudah sangat teruk. Sepertinya mereka "in denial" dan sesiap yang percaya dan cuba mempengaruhi pemikira orang lain akan di katakan tidak berapa waras.

Betul atau tidak saya juga berfikir-fikir panjang melihatnya. Adakah ini semua termasuk dalam fenomena yang menunjukan bahawa dunia dan planet kita ini sudah menghampiri akhir zaman.

WaAllahu'alam......Hanya Allah yang maha Mengetahui sebenarnya.

Namun senyap-senyap saya rasa agak yakin ia betul....ini fenomena Akhir Zaman. Sedikit-sedikit saya ada mendengari ceramah mengenai Escatology Islam berkaitan akhir zaman.... atau mudahnya....Hari Qiamat.

Jika rajin mendengari video-video akhir zaman, saya rasa ramai yang akan rasa bimbang. Tetapi rasa bimbang yang positif itu okay kerana ia bererti kita sudah mula memikirkan apakah langkah yang harus dilakulan untuk persediaan menghadapinya. Saya ini dalam golongan warga Emas maka persediaan saya ialah untuk membanyakan amal Ibadah yang dapat memperkuat diri jika Detik Akhir Zaman ini berlaku sekarang. 

Qiamat Pasti berlaku. Tetapi memperkuatkan diri bagaimana yea? Hati kecil saya juga berkata kita perlu berfikir cuma jangan sampai stressful yang lbolih merugikan diri.

Qiamat pasti berlaku. Cuma kita tidak tahu bila. Tetapi kata Ustaz jangka masa itu bukan lama jika kita fahami Hadith-hadith sohih. Kita akan faham bahawa sekarang ini sudah bermula peristiwa-peristiwa Akhir Zaman. Kita sudah diceritakan mengenai fenomena turunnya Imam Mahadi dan timbulnya Dajjal yang akan menyesatkan manusia sbelum berlakunya Qiamat yang sebenar.

Fakta-fakta di atas sudah diperkatakan oleh sesetengah pihak bahawa dunia ini sudah pun melalui fasa-fasa yang memberi bukti bahawa Akhir Zaman / Hari Qiamat itu sudah amat hampir. "Kalau belum hampir pun" percayalah bahawa jika Allah menghendaki sesuatu berlaku, ia boleh berlaku sekelip mata sahaja.

Sekarang ini sudah banyak cerita-cerita meteor menghentam palnet Bumi dan ini adalah antara faktor yang bole membuat Planet Bumi itu bergoncang dan akan berlaku sesuatu yang amat menakutkan manusia kerana semua sumber kehidupan sudah menjadi huru hara dan tiada siapa yang boleh menghalang kebenaran kejadian tu berlaku.  Orang-orang Islam sudah banyak diberi penerangan oleh Ulamak-ulamak Akhir Zaman dan saya mengikutinya di Utube. Saya yakin ia akan berlaku cuma waktunya belum ada "Tarikh" yang dapat di tentukan. Peristiwa Qiamat bukan ada "tarikh" yang Allah tentukan. Cuma Allah kata ia akan berlaku bila-bila masa kerana Allah sudah menurunkn gejala-gejala dunia ke arah itu.

Sekarang ini sudah dikatakan banyak peristiwa UFO menjelama di banyak negara. Saya mendengarnya di US banyak cerita kerana mereka ada teknologi yang dapat mengesannya. Agak rasa terkejut saya bila dalam video di atas di katakan Dato Doktor Mazlan adalah  antara yang terpilih untuk berhubungan dengan UFO-UFO ini. Ini secebis fakta yang saya belum memahi kesemuanya dan saya rasa tidak mungkin saya ada kebolihan dan keupayaan untuk memahami kesemuanya. Tetapi saya yakin pada cerita-cerita bahawa sebelum Dajjal betul-betil turun ke dunia banyak fakta ganjil-ganjil yang akan berlaku yang akan membuat manusia kebingungan, amat kebingungan. Ini adalah usaha Dajjal untuk menawan semua manusia supaya patuh padanya dan menyesatkannya. Dajjal mahu manusia tidak percaya pada Allah yang maha Pencipta dan maha Berkuasa. Dajjal akan berbuat sesuatu yang akan meyakinkan manusia mempercayainya. 

Tetapi Dajjal belum turun. Yang saya sebut ialah fakta-akta Dajjal yang sudah mula memporak-perandakan pemikiran manusia kini.

Maka para Ustaz Akhir Zaman sudah berceramah luas sekali meceritakan fenomena ini dan  ada yang mencadangkan bagaimana membuat persedian kita dapat melarikan diri dari penipuan Dajjal yang besar ini.

Selain yang di atas  saya mendengari juga hal-hal yang berkaitan dengan fenomena Freemason dan Illuminati yang juga sudah bertapak di Malaysia. Ramai yang belum faham fakta ini dan belum menyedari kaitannya dengan polemik Politik yang wujud sekarang. Mungkin juga ada kaitan terus dengan percaturan berebut kuasa ekonomi yang ada di negara kita ini. Ini membuat saya rasa agak cemas juga......

Ini belum lagi ditambah dengan fakta yang mengerikan iaitu hal-hal yang berkaitan dengan fakta Sihir. Seperti yang kita faham Ilmu Sihir ini Allah beri kekuasaan istimewa pada Nabi Allah Sulaiman AS. Perebutan tapak-tapak Masjid di Palestin antara Israel dan Palastine ada kaitan terus dengan perebutan kuasa di Israel. Israel sememangnya amat memfokus kepada kuasa kekuatan Sihir yang ada kesan-kesannya tertanam di bawah Majid Al Aqsa. Mereka percaya itulah yang akan memberi kekuatan luar biasa untuk menjajah seluruh dunia melalui konspirasi dengan kuasa besar seperti Amerika Syarikat. Di sinilah pulak pemikiran kita menjadi serabut bila kita tahu bahawa yang terkuat dibelakang kuasa mahu menguasi Palestine dan negara Arab ialah kuasa Zionist, dan yang terbesar ialah israel Zionist. Tetapi fakta Zionist ini jauh lebih komplex dari apa yang saya mula-mula fahami kerana Christian Zionist pun wujud. Ada banyak golongan yang tergolong dalam kuasa zionist ini. Jangat terperanjat jika di Malaysia ini pun pengaruh zionist kuat. Cuma mereka "bersembunyi" di belakang tirai-tirai yang agak sukar kita lihat dan tahu motif dan agenda mereka. Di Malaysia pun sudah banyak tanda-tanda Freemason itu wujud kerana saya ada memdengari di Utube berkaitan dengannya.

Okay lah......Saya rasa penat berfikir maka saya berhenti di sini. Ini fikiran berasaskan Ilmu yang amat sedikit....secebis dan sedikit mengenai itu dan ini. Maaf saya kongsikan juga kerana menulis adalah sebuah therapy buat saya semoga tidak makin pudar aqal dalam umur dewasa ini yang sudah lanjut. Semoga bermunafaat dan ada nilainya di sisi Allah. Saya mohon doa semoga apa yang saya khuatirkan mendapat pertolongan Allah untuk mencari penyelesaian. Kata Ustaz kita berpegang teguh dengan Tali Allah semoga kita selamat sekarang hinggalah ke akhir zaman dan hinggalah ke Akhirat kelak. Semoga Allah kurnia buat kita yang terbaik di sisiNYA.
Aamiin ya Rabb........


No comments:

Related Posts with Thumbnails