"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, May 28, 2020

Warnings & Predictions of Prophet (saw) About Covid-19 & Its Aftermath...



A001
Alhamdulillah lebih kurang 3 jam dulu saya ada posting mengenai analisa yang dibuat oleh The Bike Preecher mengenai hal-hal yang berkaitan dengan kontroversi Vaccine yang sedang hangat diperkatakan sekarang ini di negara-negara yang punya pakar-pakar yang hebat-hebat mengaenai perubatan ini.

(Maaf saya tidak dapat posting video yang saya maksudkan di atas sebab komputer saya rosak. Baru petang tadi siap dibaiki. Tiada kedai buka untuk repair semasa awal Syawal. Semoga tidak keberatan membacanya sekarang.)

Suka saya cadangkan siapa yang belum baca, bacalah dulu. Video ini saya kongsikan sekarang kerana ia ada kaitan mengenai apa yang diperkatan dari sudut  kefahaman Islam mengenai wabak penyakait yang ada kaitan langsung atau tidak langsung dengan cara menanganinya.

Ia khusus dari sudut Hadith yang telah dibuat kajian dan saya rasa ia memberi munafaat untuk memahaminya. Setelah saya mendengari Video ini saya seperti mahu mengatakan bahawa sudah ada gambaran dari zaman Rasulullah saw lagi bahawa dunia kita akan menghadapi fenomena ini. Saya yakin pasti ada gambaran yang boleh ditafsir demikian sebab hadith yang sohih pasti ada kebenarannya.

Jom kita lihat bersama dan komen pada saya jika pemahaman saya kurang tepat.
Terima kasih sudi meneliti demi kebaikan bersama dalam wadah Tauhid. Semoga kita dapat membuat persiapan yang sewajarnya untuk menghadapi apa jua konspirasi yang berkaitan dengannya. Saya suka kaitkan ini dengan fenomena Akhir Zaman somoga kita sentiasa berhati-hati dalam menerokai hidup seterusnya. Tua atau muda sekarang ini, risikonya serupa kalau pun tidak sama.

Selamat berfikir-fikir dan mencari jalan terbaik untuk meneruskan kehidupan ini.......
Semoga Allah menunjuki jalan yang sebenarnya dan sebaiknya di sisiNYA.
Aamiin yaa Rabb......


No comments:

Related Posts with Thumbnails