"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Sunday, December 1, 2013

Bila sampai saatnya nanti........




Aku ingin......
Bila sampai saatnya nanti
Aku rasa tenang nyaman tidak gugup.
jasad ku gemalai tidak takut

Aku ingin........
Bila sampai saatnya nanti
'Izrail tampil pada ku dengan senyuman lembut
dengan salam mesra aku dijemput

Aku ingin........
Bila sampai saatnya nanti
Aku rasa lega gembira..rintihan ku Allah dengari
hilang rasa gementar, riangku bukannya mimpi...

Namun.....aku tetap ingat pesanan guru
Maghfirah Allah itu utama, saat-saat akhir petanda kita di terima,
Segunung amalan, selautan kebajikan tidak bermakna
Jika disaat akhir tidak mendapat lindungan RahmatNya  

Ya Allah yang maha Pengasih maha Penyayang,
Ku mohon kemaafan, ku mohon keampunan
Di Neraka Mu jasad ini tidak tertahan.

Terimalah daku Ya Tuhan...
Tiada yang lain selain dari Mu Ruh ku ini aku pasrahkan
Semoga Redha Mu menjadi perisai bagi ku dalam Perhitungan
Syurga Firdaus Mu yang ku idamkan
Bersama semua yang ku sayang.

Ameen Ya Rabb....Wahai Tuhan sekelian alam.

... 

No comments:

Related Posts with Thumbnails