"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, June 8, 2020

"Jalan Pintas Mecari dan Mendapat Ilmu"....@ Menghayati Kebesaran Allah yang Maha Pencipta.



A001
Hari kelmarin Yab Perdana Menteri telah membuat pengumuman yang pada pendapat saya amat melegakan rakyat biasa. Alhamdulillah. Maka dengan rasa lega hati dan relaks saya melayari Utube dan antara lain menemui video yang saya kongsikan diatas ini.

Terpegun seketika mendapat Ilmu yang saya tidak sangka-sangka....iaitu melihat kebesaran Allah yang maha Pencipta secara virtual. Saya rasa amat kagum dan rasa agak kesal dengan sikap saya yang amat kurang meneliti hal-hal seperti ini walaupun secara virtual. 

Maka jangan rugi macam saya rugi. Ikutilah video di atas dan lain-lain seumpamanya. 
Saya turunkan ayat-ayat alQuran di bawah ini untuk sama-sama kita renungkan demi menginsafi diri semoga Allah sentiasa memberi Taufik dan HidayahNya dan menjadikan kita hamba-hambaNya yang mahu mendekatkan diri padaNya.


A189

Dan bagi Allah jualah kuasa pemerintah langit dan bumi, dan Allah Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.
(A-li'Imraan 3:189


A190
Sesungguhnya pada kejadian langit dan bumi, dan pada pertukaran malam dan siang, ada tanda-tanda (kekuasaan, kebijaksanaan, dan keluasan rahmat Allah) bagi orang-orang yang berakal;
(A-li'Imraan 3:190


A191
(Iaitu) orang-orang yang menyebut dan mengingati Allah semasa mereka berdiri dan duduk dan semasa mereka berbaring mengiring, dan mereka pula memikirkan tentang kejadian langit dan bumi (sambil berkata): "Wahai Tuhan kami! Tidaklah Engkau menjadikan benda-benda ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari azab neraka.
(A-li'Imraan 3:191



No comments:

Related Posts with Thumbnails