"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, June 26, 2020

Santai minggu ini .... Ziarah jangan tak ziarah.


A001
Berakhirlah Bulan Syawal 1441 Hijrah.
Alhamdulillah Allah kurnia kesempatan ziarah saudara mara di Kampung.
Pertama kucing kesayangan keluarga anak buah saya
di Kg Melayu Majidee, Johor Bahru saya rakam untuk kenanagan.
Rasulullah SAW sayang kucing. Maka kita santuni juga kucing.



Ini anak buah saya. Thaldiri namanya. Tidak berapa sihat.
Semoga Allah temuakan perubatan yang sesuai.


Kami cuba bersembang santai mengikuti peraturan TKPP Covid19.
Kami tidak berlama-lama kerana khuatir melanggar peraturan.
Namun semangat silaturhaim tetap terjalin. Cucu saudara yang juga 
Doktor perubatan memeriksa anak buah saya dan isterinya supaya mendapat perhatian yang sewajarnya di Hospital. Semoga Allah melimpah belas kasihanNYA......


Di Parit Semerah Pontian tempat saya dibesarkan saya ziarah dua orang
kakak-kakak saya. Di kiri saya berumur 80 tahun dan di kanan saya 84 tahun.
Alhamdulillah masih bolih mengurus diri dan masih ada kederat pergi
kelas-kelas pengajian .


Yang 80 tahun masih bolih memasak kesukaan keluarga, mee bandung istimewa.


Kenanagan minuman pagi bersama. Kakak saya yang ini selalu makan berseorangan.
Kali ini saya bawa dia ke Johor Bahru dan Kota Tinggi.



Bersama dengan Abang Ipar saya yang kini 90 tahun. Berbaju putih
Alhamdulillah Allah kurnia isteri muda ganti arwah kakak saya 
yang masih kuat
untuk menjaganya  dan membahagiakan hidupnya.


Hidangan kueh muih Hari Raya yang dihidang walaupun 
Syawal sudah hampir tamat.
Alhamdulillah. Dalam setiap ujian ada hikmahnya.

Walaupun masih ada Covid19, Ziarah tetap Ziarah.
Salute kepimpinan Perikatan Nasional yang dapat mengurus dan mengatasi 
wabak virus ini. Semoga Allah memberkati.


No comments:

Related Posts with Thumbnails