"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, June 5, 2020

MAKCIK 79 TAHUN ... Terkenangkan diri sendiri.



A001
Hari ini Jumaat 5 June.
Kelmarin saya layari Utube dan terbaca cerita yang saya kongsikan diatas ini.
Kata orang 'terkejut badak' buat seketika. MakCik 79 tahun 
masih boleh berbasikal sejak beberapa tahun lamanya.

Saya baru melepasi 73 sudah tidak mampu berbasikal.
Adik Ipar saya belikan basikal dewasa tiga roda pun saya tidak laju
 menaikinya dan mula-mula terkial-kial.
Sekarang basikal ada dalam stor. Rasa tersedih tetapi apakan daya.

Sejak Covid-19 saya hanya berlatih berjalan di tepi tasik
 berdekatan dengan rumah saya.
Kurnia Allah pada hamba-hambanya tidak serupa.
Walauapa pun saya cuba memperbetulkan cara diri sendiri berfikiran.
Senang dan susah bukan terletak pada Ilmu dan harta
 yang Allah kurnia semata-mata.
Kekuatan hati dan minda amat penting untuk
 terus mengharungi hidup ini.

Saya rekomen ikuti kes diUtube diatas. Saya salute MakChik ini.
Semoga Allah terus memudahkan urusannya mencari rezeki.
Keberkatan rezki terletak pada hati yang mengerti Qadha dan Qadar Allah.
Semoga kita tidak silap tafsir. Rugi nanti.......

Selamat mendengari..... dan kita sama-sama muhasabah hati
semoga Allah meredhai.



No comments:

Related Posts with Thumbnails