"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, June 13, 2020

Jangan Rugi macam saya rugi..........



A001
Video perkongsian saya hari ini buat saya rasa agak tersedih dan teringatkan kesalan-kesalan yang tidak dapat saya ubah tanpa pertolongan. Semoga Allah menurunkan pertolonganNya sentiasa dan semoga tiada lagi kesalan samapainya ke Akhir Hayat. Aamiin ya Rabb......
Maka saya ingin kongsikan video ini pada semua teteman di sini semoga tidak rugi macam saya rugi. Saya rasa kerugian kerana bila umur sudah lanjut dewasa baru mengenali Ibadah Tahajjud. Semoga Allah mengurnia kasih sayangNYA pada kita semua dan semoga Allah terima segala permohon Taubat dan menerima amalan yang sedikit-sedikit yang termampu dan semoga Allah menerima doa-doa kita. Aamiin ya Rabb....

Saya turunkan ayat-ayat yang disebut oleh Ustaz di atas tadi untuk rujukan yang mudah. Semoga Allah mudahkan usaha kita mendapat RedhaNYA. Aamiin ya Rabb.....


A079

Dan bangunlah pada sebahagian dari waktu malam serta kerjakanlah "sembahyang tahajjud" padanya, sebagai sembahyang tambahan bagimu; semoga Tuhanmu membangkit dan menempatkanmu pada hari akhirat di tempat yang terpuji.
(Al-Israa' 17:79


A080
Dan pohonkanlah (wahai Muhammad, dengan berdoa): "Wahai Tuhanku! Masukkanlah daku ke dalam urusan agamaku dengan kemasukan yang benar lagi mulia, serta keluarkanlah daku daripadanya dengan cara keluar yang benar lagi mulia; dan berikanlah kepadaku dari sisiMu hujah keterangan serta kekuasaan yang menolongku",
(Al-Israa' 17:80


A081
Dan katakanlah:" Telah datang kebenaran (Islam), dan hilang lenyaplah perkara yang salah (kufur dan syirik); sesungguhnya yang salah itu sememangnya satu perkara yang tetap lenyap".
(Al-Israa' 17:81) |



..............

No comments:

Related Posts with Thumbnails