"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, June 26, 2021

JOM TAWAKAL LAWAN COVID19 "HEAD ON" (2).....@Friday Khutba 1 | Ustadh Mohamad Baajour | Jumuah Khutbah


Bismillah Calligraphy 2.svg

Saya pernah cerita dulu mengenai kita cuba ubah strategy 
lawan Covid19 "Head On" pada (7 Jun 2021)
Kita lawan dengan keyakinan Iman dan Taqwa bahawa tiada sesuatu 
yang boleh berlaku tanpa kehendak Allah. Kita tutup Masjid (sepertinya)
 dengan merlaksana SOP fikiran kita. Kita solat jarak dan 
tidak lagi rapatkan saf supaya tiada Sayitan mengganggu.
 Ini saya dengari dari beberapa Ustaz Indonesia yang berani
 mengatakan kita lawan di Masjid dengan Solat
 ramai-ramai dan rapatkan Saf.
 Kita mohon doa pada Allah sekuat-kuatnya. 
Allah maha Mengetahui dan Maha Bijaksana. Saya yakin Allah
 Maha Medengari rintahan hambaNya.
Masjid Haram di Makkah dan Madinah pun takut nak ubah cara.
 Ikut pendapat ramai ulamak muktabar sedunia pun kita
 belum namapak kesanya
 pada pencegahan merebaknya Covid19 ini. 
Katanya kita harus bersabar. Ujian Allah ada Hikmahnya.
Tetapi saya rasa tidak salah mencuba sedikit-sedikit cara lain pula. Vaksin pun katanya tidak menjamin 100% dapat mempertahankan diri
 dari virus ini yang ada pendapat mengatakan
 ia buatan manusia (dengan izin Allah).

Ikutilah Video di atas. Pada mata saya kelihatan mereka solat Jumaat rapat-rapat ikut Sunnah Rasulullah SAW. 
Semoga Allah memberi petunjuk yang memberanikan 
orang-orang Islam
untuk mencari dan melaksana Kebenaran.


No comments:

Related Posts with Thumbnails