"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, June 28, 2021

SAYA INGINKAN INI, TETAPI ALA-HAIii.............. @7 Days Living with the NOMADS OF IRAN


Bismillah Calligraphy5.svg

JOM ikuti Video ini. Saya ingin kongsikan impian saya
 semasa saya Remaja dulu.....
Rehatkan minda seketika dari berbagai masaalah yang ada disekeliling 
kita dalam Pandemic Covid19 ini. Setengah orang tidak melihat kehidupan 
yang ada sekarang sebagai masaalah.
 Mereka amat yakin bahawa dalam ujian ada kesusahan 
tetapi bersamanya ada kemudahan. 
AlQuran kata:

A005

Oleh itu, maka (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan,

(Ash-Syar-h 94:5

A006

(Sekali lagi ditegaskan): bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.

(Ash-Syar-h 94:6) |

Maka JOM kita jangan susah hati pasal Covid19 ini.
Saya tonton video di atas dan ingat kembali bagaimana saya suka menjelajah tempat yang ramai orang tidak mensukaiya semasa saya muda dahulu. Saya berpeluang menjelajah hutan walaupun tidak jauh di dalam hutan di Glassgow 
dengan seorang teman sama berkursus. Sehari sahaja tidak sampai malam.
Saya pernah juga menjelajah ke "deserted beach" semasa saya di Boston semasa saya belajar dulu..... Ooooops tidak perlulah cerita panjang. Kalau boleh muda balik saya suka lah nak jadi macam wanita dalam video ini.
 Dalam Islam mana ada "kalau2"......

Jika tidak minat tenguk pun tak ape.
Cuma terlintas Rasulullah SAW pun dulu penggembala kambing.
Apa yang Allah izin berlaku semua ada hikmahnya. Cuma kena belajar/mengaji bagaimana melihat hikmah Allah swt.
Sayu juga melihat kambing-kambing seperti itu.
Ingat Rasulullah SAW. Semoga Allah kurnia bertemu dengan Baginda SAW kesayangan kita nanti di akhirat.
Aamiin ya Rabb....


No comments:

Related Posts with Thumbnails