"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Tuesday, June 29, 2021

KITA MASIH BELUM BERSYUKUR? @tough life of nepali shepherd || Nepal || lajimbudha ||


Bismillah Calligraphy5.svg

JOM kita lihat video ini. Kita akan rasa insaf dan akan
 lebih bersyukur atas semua kurniaan Allah.
Kita tahu bahawa kita tidak boleh memilih siapa ibu dan bapa kita. 
Itu Takdir Allah dan semua takdir Allah ada hikmahnya.
Kita mesti mengaji Ilmu yang Allah tunjuk 
dalam AlQuran dan Hadith.

 Anak-anak orang Nepal ini pun tiada pilihan. Jika ada orang Islam
 berdakwah ke sana maka Anak-anak ini bolehlah buat pilihan.
 Saya kurang arif untuk berhujah lanjut dalam hal ini.
 Maka saya ada rasa penyesalan kerana saya tidak ada
 kesedaran berdakwah semasa muda.
 Kita dituntut mengajarkan Islam walau pun sepotong ayat.

Saya mohon keampunan Allah dan saya kongsikan video ini
 sebagai usaha saya 
mahu berkongsi ILMU yang dapat melahirkan kesedaran.
Banyak yang dapat kita rasai atas apa yang tertara dalam video ini.
Maka janganlah kita mengingkari tuntutan Allah swt dan
 memusuhi RasulNya SAW.

Jom lihat. Semoga Allah swt megurnia kita Kebijaksanaan dalam 
mengendali hidup di dunia yang amat pendek ini. 
Usatz kata kita fahami hari Akhirat
 maka otomatik kita tidak
lalai dengan kesenangan di Dunia yang sementara ini.


No comments:

Related Posts with Thumbnails