"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, September 7, 2015

Mengubat kesepian.....



Dua tiga minggu yang lalu saya teruja mendapat berita abang ipar saya mendapat isteri baru setelah dua tahun membujang kerana kakak saya meninggalkannya
 dan kami semua buat selamanya.
Kelihatan di foto ini dia berbaju batik dengan isterinya yang 30 tahun lebih muda darinya berbaju hitam. Saya gembira untuknya kerana kini sudah ada seorang menjaga hidup hariannya dan dia tidak perlu khuatir lagi terpaksa berseorangan ke hospital.
Tambahan pula ramai kaum lelaki mengatakan tidak sama 
anak yang menjaga dan melayan berbanding isteri yang menjaga dan melayan. 
Tambahan pula anak-anak sekarang sudah kurang kepedulian
 untuk menjaga ibu bapa dengan sempurna.
Terlalu sibuk dengan kerjaya. Namun ibu-bapa akan terus mendoakan mereka semoga mereka sejahtera dunia dan akhirat.

 Yang bersama dalam foto adalah anak saudara saya dari Johor Baharu.

Abang ipar saya berumur 83 tahun dan isteri kini berumur 51 tahun. 
Alhamdulilah Allah kurnia kemudahan meneruskan baki hidupnya. Dalam pada itu saya sayu juga teringkan kakak saya dan teringatkan diri sendiri di hari lebih tua nanti.

Begitulah perjalan hidup. Patah tumbuh hilang berganti, dan kita harus sentiasa redha atas segala ketentuan Allah. Dia yang maha mengetahui dan maha bijaksana. PadaNYA sahaja kita memohon segala pertolongan.


Senja yang masih memberi harapan.
Semja yang masih penuh nikmat. Semoga kita redha apa jua dan Allah meredhai.
Aamiin...

...

No comments:

Related Posts with Thumbnails