"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, April 4, 2016

A nite-over at Best Western...




Anak hendak menghibur hati emak. Duduk satu malam di Hotel Best Western Petaling Jaya. Tidak jauh dari rumah, dalam 10 minit dengan kereta.

Saya hanya ingin tukar angin dengan suami saya dan di Hotel itu saya banyak berehat. Suami saya pun mudah untuk solat di Masjid section 14. Alhamdulilah. 





Esuk paginya saya benar-benar menjamu selera waktu sarapan di Kembali Kitchen. Saya suka rekomen Hotel ini, bersih dan selesa. Tekannan air di bilik mandi pun kuat. Sangat menyegarkan.

Cucu-cucu saya dapat bermain di kolam renangnya. Kata anak saya ia cukup memuaskan.

Begitula kisah anak-anak saya. Ada sahaja difikirkan untuk kesejahteraan saya. Alhamdulilah. Allah maha mengurnia kasih sayang.




Kasih sayang antara manusia amat penting dalam hidup di dunia ini. Tetapi kita janganlah berseronok sangat dengan kasih sayang manusia di dunia hingga kita lupa untuk berusaha mencari kasih sayang dan Redha Allah untuk Akhirat. Kasih sayang antara manusia boleh sekelip mata sahaja luput dari mata dan hati. Tetapi kasih sayang dari yang maha Pencipta dan maha Agong kekal abadi.

Sama-sama kita berusaha dan berdoa kearah kesejahteraan hidup di Syurga Allah nanti di akhirat.

Mohon kurnia limpah Rahmat Mu ya Rabb....


.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails