"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Tuesday, April 5, 2016

Mencari bakat Hufaz Cilik....






Minggu lepas saya dan dua orang teman mewakili Tadika Tangkak kami ke satu pejabat Fitrah di Putra Heights Subang Jaya. Sukar sekali mencari tempat ini walaupun kami menggunakan GPS. Alhamdulilah akhirnya samapai in good time dan acaranya adalah seperti dalam iklan di bawah inia.


Dalam sessi itu kami di beri taklimat cara menghafaz mengikut teknik Neuro Nadi Alhafiz. Dan kami juga di beri latihan atau satu demonstrasi ringkas bagaimana mengaplikasi teknik ini. Alhamdulilah teknik ini mudah di fahami dan mudah diikuti. Malahan saya teruja dengan teknik ini kerana di umur senja seperti saya ini dapat mengikutinya dengan mudah.

Saya tidak mampu mengulangi penerangan yang diberi. Saya dapati wakil Tadika yang lainnya amat teruja dengan teknik ini. Mereka muda-muda semuanya dan nampak amat komited untuk menyertai program seperti ini. Sesiapa yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut lagi satu acara khas pada 25 Mei 2016 ini di Masjid Negeri Shah Alam ini bolehlah menghubungi Fitrah.Satu program besar-besaran akan diadakan untuk mencetus Hufaz Cilik. Seramai 2000 peserta berumur 6 tahun yang sudah agak fasih bacaan al Quran boleh menyertainya. Siapa yang berminat carilah sendiri maklumat lanjut bagi mereka yang berada di Selangor. Kami dari Johor hanya menjadi pemerhati awal.

Saya amat teruja kerana saya berfikir sistem teknik seperti ini boleh membina personality sepeti Allahyarham Ahmad Deedat dari Afrika Selatan dan Dr Zakir Naik yang terkenal sekarang ini hampir diseluruh dunia. Saya berpendapat ini usaha yang mulia dan harus di beri sokongan.


Saya ambil foto kenangan dengan Ustaz Annuar yang mengendali
 penerangan dan demonstrasi teknik Neuro Nadi ini.
Beliau adalah antara pegawai dari Pusat al Quran Al Baghdadi.
Sila semak kerana maklumat saya agak tidak jelas 
bagaiman program ini diurus.

Sekian catatan ringkas semoga Allah memberkati usaha kumpulan Fitrah ini demi kesejahteraan ummah sejagat.

Aaminn ya Rabb.....

.....

No comments:

Related Posts with Thumbnails