"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, January 28, 2019

Amru Fathullah kini lima tahun.....





Alhamdulillah apa jua yang berlalu di sekeliling saya, saya tetap ingat dua orang cucu ini yang tinggal bersama. Bukan tidak ingat yang lainnya, tetapi yang dua ini sangat menuntut kesabaran setiap hari saya berhadapan dengan mereka.

Alhamdulillah Allah kurnia kesempatan menghadapi karenah anak-anak kecil yang membuat saya rasa lebih peduli kerana saya ingat bahawa saya ada tanggong jawab bersama mengurus Taska dan Tadika SmarTop Subur Fitrah di bandar Tangkak Johor yang sering saya ceritakan di sini. Mendidik anak-anak seperti ini bukan suatu yang mudah. Semoga Allah sentiasa menunjuki jalanNya.


Amru kina berumur lima tahun pada 24 Januari yang lalu. Dia agak lambat bertutur. Walaupun ini satu kelemahan tetapi Allah kurnia kesabaran pada kami berusaha setiap hari berturtur semoga ia dapat mengingati perkataan-perkataan baru. Taska dan Tadika yang dihadiri juga amat peka akan anak-anak seperti ini dan kami alhamdulillah dapat memunafaatkan kehadirannya di situ.

Ujian Allah turun dalam berbagai rupa dan warna. Semoga kesemuanya adalah suartu yang positif buat kami melalui hidup ini. Pada Allah tiada bezanya anatara yang sempurna sifat-sifatnya atau yang kurang sempurna kesemuanya. Allah melihat mereka yang mengurusnya. Ditakdirkan juga dua lagi cucu saya yang Allah uji dengan ADHD dan Otisma.Semoga kesemua ini akan menjadikan kami lebih bersabar dan menghayati kebesaran dan kekuasan Allah jua. Dia yang maha Bijaksana, maha Adil dan maha Mengasihani. Kita yang perlu melihatnya dengan mata hati. Semoga Allah kurnia keimanan dan taqwa yang sempurna hingga ke akhir hayat dan semoga kita mendapat pembelaanNya di hari di mana tiada siapa lain yang peduli buat kita.
Aamiin ya Rabb....


.............

No comments:

Related Posts with Thumbnails