"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, January 28, 2019

Counting down.....






Semua ciptaan Allah ada akhirnya.....

Sampailah masanya kami kehilangan beberapa teman-teman akrab dalam jemaah kecil kami yang terdiri dari teman sebaya di sekolah, university dan perkhidmatan awam.

Seminggu yang lalu Jah Ramli kawan tersayang meninggalkan kami. Semoga Allah ampunkan dosa-dosanya dan dosa-dosa teteman yang sudah terdahulu dari kami dan dosa-dosa kami juga. Semoga kami berhimpun semula di Syurga Firdaus tanpa hisab dengan Rahmat Allah yang tidak terhingga.


Dua hari selepas Jah meninggalkan kami kami berhimpun satu jemaah kecil membaca alQuran 30 Juz untuk semua teteman tersayang. Semoga Allah terima amalan kami dan semoga sejahtera mereka di Alam Barzah. Semoga Allah kurnia kami juga keimanan dan taqwa yang sempurna bagi kami menunggu giliran.


Saya rakam foto untuk ingatan saya. Semoga dalam zon menanti ini kami akan terus berbuat sesuatu yang terbaik dari segi amalan yang boleh jadi bekalan menuju Destinasi yang tiada siapa dapat terkecuali. Buat saya terutamanya, semoga Allah masih kurnia umur yang bermunafaat kerana rasa banyak lagi hal yang belum selesai. Namun saya sering diingatkan selesai atau tidak selesai, sampai masanya Allah akan tentukan juga. Semoga saat itu nanti Allah telah redha dan Allah kurnia khusnul khatimah.

Semoga buat ingatan kita semua.
Mohon keampunan Mu ya Rabb.........


.......

No comments:

Related Posts with Thumbnails