"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, January 18, 2019

Kelihatan Gah Bangunan SPRM......



Suatu pagi saya berjalan santai dipinggir tasik di Putrajaya. 
Saya lihat bangunan yang warna hitam ini dari jauh. Berdetik di hati.
Itu bangunan baru SPRM.


Berdiri Gah dan menarik perhatian. Melihatnya pun saya sudah rasa Gerun. Dari kecil emak saya selalu menakut-nakutkan saya dengan Polis. Polis tangkap budak jahat katanya.
Tinggal di hujung  kampung jarang-jarang sekali nampak Polis.
 Maka itu kami kecil-kecil lagi memang takut dengan Polis.

Maka hingga dewasa tua ini saya tetap "takut" melihat Polis.
Seperti ada sahaja kesalahan yang berlaku yang hampir dengan saya.
Maka dengan adanya kisah-kisah Rakyat bersabit dengan SPRM, saya 
tetap rasa "Gerun". Entah mengapa.....

Dan saya agak hairan ada Rakyat Malaysia yang berani 
berhadapan dengan SPRM.
Agaknya cara kami dididik berlainan. Polis lambang penegak kebenaran. Semoga apa yang saya pegang dari kecil lagi akan terus menjadi kenyataan. Polis  (dan sekarang SPRM) 
adalah pembela kebenaran. Semoga Rakyat sentiasa dalam
 kelegaan kerana ada Pembela yang berani mempertahankan Kebenaran.

ini hanya renungan warga tua kampungan.
Allahua'lam.

..........

No comments:

Related Posts with Thumbnails