"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, January 5, 2019

Laluan Indah 'morning walk'.......






Rumah saya tinggal untuk sementara waktu ini tidak jauh dari kawasan ini. Seharusnya saya boleh jalan hari-hari atau naik tricycle saya  jika tidak hujan.

Tetapi perangai manusia ada kalanya niat lain, buat lain.Banyak berangan-angan tetapi tiada tindakan. Bila tidak empunya, sibuk kita mencarinya. Tetapi bila sudah ada atau hampir dengan apa yang diinginkan, kita tidak cari kesempatan. Ramai kita yang sering malas-malasan. Kekadang saya begitu juga. Maka sejak saya  di sini baru empat atau lima kali saya berjalan santai...bukan brisk walking. Mungkin alasan, saya sudah tidak  begitu upaya untuk aktif seperi dahulu. Tetapi saya kuatkan diri dan berjalan ikut kemampuan. Sambil saya berjalan santai dari jam hampir 7 pagi saya ambil foto dan saya kongsikan di sini. Alhamdulillah. Ini keindahan di dunia. sama-sama kita doa Allah kurnia yang terindah di Syurga nanti dengan limpah rahmatNya yang tidak terhingga. Tidak upaya dengan usaha.









Sampai di sini dahulu.Kita jumpa lagi. InsyaAllah. Esuk saya akan berpergian ziarah kakak saya di kampung tempat saya dilahirkan dan membesar. Semoga kesampaian.


........

No comments:

Related Posts with Thumbnails