"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, October 18, 2019

Zionist Jewish Yahoodi Soul vs Human Soul - Why They Look Down on The R...



A001

Hari ini saya ingin kongsikan video di atas. Saya baru terjumpa video ini dan rasa terpanggil untuk share sesuatu yang sudah lama saya fikirkan betapa sombong bongkak Yahudi Zionists ini. Dengari betapa biadap sikap Yahudi Zionist terhadap Allah swt, Tuhan yang satu yang maha Pencipta. 

Kata mereka Ruh manusia adalah hasil ciptaan. Tetapi mereka mendakwa ruh zionist yahudi adalah sebahagian dari yang maha Pencipta. Mereka mendakwa mereka wujud serentak. Kan Allah itu tiada permulaan dan tiada akhirnya. Macam mana pulak ia sebahagian dari Tuhan yang Maha Pencipta? Bingung....... Sebab itu mereka sombnong dan bongkak. Kalah Jinn dan syaitan dan Iblis. Jinn Sayitan dan Iblis masih mengaku Allah itu Tuhan yang maha Pencipta dan tiada sekutu baginya. Mereka tahu mereka dicipta cuma mereka mengengkari arahan Allah sahaja. Mereka rasa manusia dijadikan dari Tanah dan mereka dijadika dari cahaya. Jadi mereka lebih hebat. Mereka ini pun bingung tetapi tidak bingung dan dan mendakwa mahu seperti setaraf dengan Allah Tuhan yang maha Agong. Jinn Iblis dan Sayitan mahu menyesatkan manusia hingga Qiamat. Tetapi mereka tidak akan berjaya berbuat demikian atas manusia yang beriman dan bertaqwa. Itu janji Allah.

Yahudi disebut dalam alquran sebagai kaum yang terpilih. Tetapi mereka mengengkari Allah dan Allah MURKA. Mereka bukan lagi golongan yang terpilih sepeti mereka dakwa pada dunia. Ini dapat kita baca dalam tafsiran-tafsiran ulamak-ulamak muktabar. Kesombongan Yahudi zionist hari ini dibenci oleh semua yang beriman dan bertaqwa kerana mereka menjadi perosak keamanan di dunia ini.

Mereka mahu menawan dunia dan dunia mahu diperintah olehnya kesemuanya. Mula-mula mereka mahu membesarkan daerah mereka. Sebab itu asyik curi dan rompak tanah Palestin. Bukan itu sahaja. Mereka mahu menubuhkan "the greater Israel." hingga ke daerah yang sekarang ini dibawaha jajahan Arab Saudi, Mesir dan Joradan dan lainya .(boleh baca di banyak temapt kerenah mereka ini) 

Yang menyokong mereka adalah juga zionist. Christian zionist dan juga mereka yang mengkagumi "kehebatan" yahudi zionist dan tidak mahu faham konsep ketuhanan. Semuanya tidak faham. Tidak perlu saya katakan siapa mereka itu. Mungkin di Malaysia pun ada golongan ini. Atau mereka yang simpati denagn perjuangan ini atau mahu meniru cara mereka merampas hak orang lain. Huru hara didunia sekarang ini adalah hasil dari pemikiran yang songsang yang tidak mahu mempercayai siapa Allah Tuhan yang sebenarnya dan siapa Rasulullah saw yang sebenarnya. Negara-negara yang mengaku mereka negara Islam pun banyak termakan budi dan kena tunduk pada kehendak Zionist ini. Mereka mahu kesenangan hidup dunia dan ikut sahaja kehendak zionist walaupun pada zahirnya mereka mengatakan mereka negara merdeka dan berdaulat. Ini pun golongan yang bingung juga........

Dahulu kita baca mengenai Firaun yang zalim dan berpengaruh kerana kekuatan sihir nya hingga mengaku dia tuhan. Siapa engkar habis diseksa hingga mengaku Firaun itu tuhan dan jika tidak akan dibunuhnya. Allah maha Mengetahui dan menyelamatkan Nabi Musa AS untuk berdepan dengan Firaun yang maha sesat dan maha zalim ini.(Peristiwa ini pun boleh dibaca dibanyak tempat.) Ciri-ciri perangai Firaun pun kita dapat lihat didunia sekarang ini. Di dunia sekarang ini pun ramai yang bertindak seperti Firaun. Sekarang ini kita sudah lihat negara Arab Saudi mahu seperti negara modern yang ada di Eropah dan tempat-tempat lain yang membenarkan aktiviti-aktiviti dijalankan walaupun ia dilarang oleh Quran dan Hadith. Rasa sedih bila memikirkannya kerana Makkah dan Madinah itu temapt suci tetapi banyak yang sudah dapat dirasakan seperti sudah luntur keadaannya. Kita doa semoga Allah terus memelihara kesucianya........

Maka kita harus berwaspada jangan sampaui terjebak dengan fenomena ini.

Sehubungan dengan ini saya ingin sentuh sedikit kaitan EGO kita dengan fakta mahu rasa hebat walaupun kejayaan yang ada pada kita itu adalah kurniaan Allah. Kita usaha maka kita dapat katanya .......golongan ini pun golongan yang bingung.......Mereka menggunakan fakta logik semata-mata. Maka ada diantara kita yang "bertuhankan" Ego.(semoga Allah melindungi kita). Siapa pun tidak boleh tegur dan nasihat.

Semoga kita semua berwaspada dan berhati-hati dan sama-sama mencari dan menambah ilmu semoga sentiasa dalam petunjuk dan hidayah Allah swt jua. Semoga kita faham dan menhayati apa yang Hak dan kita tinggalkan apa yang Batil. Semoga Allah memudahkan jalan-jalan mencari dan mendapatkan RedhaNya jua. Dan kita sentiasa memohon keampunanNya jua.

Aamiin ya Rabb.......


.....................

No comments:

Related Posts with Thumbnails