"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Saturday, April 10, 2010

JANGAN KELIRU




BERSENDIRIAN

Hari ini saya terbaca katanya "kontrak APCO dengan kerajaan" akan ditamatkan apabila sampai tarikh luput kontrak itu. Pada fahaman saya mengenai ikatan kontrak, ini bukan konsep 'ditamatkan' tetapi kontrak tidak disambung atau diperbaharui. Kalau konsep 'ditamatkan' ia bererti ia diberhentikan sebelum tarikh sah laku kontrak sampai kepenghujungnya.Kalau tunggu Ogos baru tamat saya khuatir banyak yang boleh dibuat yang akan menjejas kepentingan negara.

Tak tahulah saya. Cuma kita jangan keliru. Pertama keliru erti tamatkan kontrak. Kedua jangan kita keliru bahawa pengaruh negatif Yahudi itu bukan semata-mata melalui Kontrak, apa jua jenis kontrak. "It goes beyond boarders". Niat jahat yang halus oleh Yahudi ada di mana-mana. Kalau kita baca dan amati "The Jewish Protocol" kita akan tahu dengan lebih lanjut bagaimana Yahudi mempengaruhi dunia, termasuk kuasa-kuasa besar. Lebih penting dari itu kita baca tafsir alQuran mengenai Bani Israel. Barulah nanti kita faham bagaiman Yahudi menyelusup dan menyerap masuk kedalam kehidupan harian kita. (Kita mohon perlindungan dari Allah).

Kebanyakan kita tidak yakin bahawa sehari-harian kita mendukung cita-cita Yahudi. Lihat sajalah dalam dunia hiburan dan sukan. Satu fakta yang penting kita selalu lalai untuk menjaga solat. Kemudahan tempat solat sudah bertambah tetapi belum mencukupi untuk menarik minat mereka yang mencari keselesaan dalam pengabdian. Ini belum lagi kita cerita program TV yang penyelitan nilai mereka sungguh halus untuk disedari. Dalam dasar pembangunan untuk rakyat pun ia ada kalau kita lihat betul-betul. Dalam dunia pendidikan kita lihat agak ketara. Selalu kita dengar mengenai penggubalan semula kurikulum pendidikan Islam. Bunyinya dan tujuannya semacam baik tapi belum tentu lagi. (Ini perlu forum lain untuk perbincangan lanjut).

Itu sahaja pandangan ringkas saya kerana entry blog hanya bertujuan untuk mencuit minda untuk menyemak hala tujuan pemikiran kita. Lagi sekali saya suka mengingatkan diri saya sendiri dan siapa jua bahawa "KEBENARAN TIDAK MEMIHAK". ALLAH MAHA MENGETAHUI DAN KEPADANYA KITA DIKEMBALIKAN.
Saya mohon ampun dan semoga Allah memelihara.
Amin.

No comments:

Related Posts with Thumbnails