"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, December 15, 2014

Khuatir...




Saya bimbang khuatir...

Kebelakangan ini banyak sangat saya medengari hal-hal negatif mengenai kepimpinan negara.
Tentang keadaan ekonomi negara yang diperkatakan oleh bijak pandai bahawa ia sedang merudum menjunam. Kalau belum ke tahap itu pun sudah banyak tanda-tanda ia akan sampai...

Saya tidak tahu sama ada kekawan saya rasa bimbang dan khuatir juga memandangkan kehidupan masa hadapan anak cucu seperti kegelapan.
Negara banyak hutang...mereka yang kaya dan terkaya katanya seperti tidak peduli dan hidup mewah berhibur sakan..

Kata seorang teman: 'Jangan bimbang Allah kan ada... Takkan Dia diam membiarkan!"
Tetapi bukankah kita diwajibkan berusaha kerana sunatullah tetap berjalan...
Siapa yang akan dipersalahkan.

Saya rasa cari siapa yang akan dipersalahkan sahaja bukan keutamaan tindakan. Mereka yang berwibawa dan waras zahir batin harus mencari jalan menukar kepimpinan jika itu yang dipandang wajar.

Tetapi saya takut ingin berbicara panjang...
Kerana saya bukan ahlinya dan cuma seorang pesara yang sudah ketinggalan.
Ketinggalan banyak hal...

Maka eluk saya diam..
Berdoa sahaja Allah akan menurunkan pertolonganNYA yang membela mereka yang beriman dan mahu kedamaian...tanpa mengira status sosial, warna kulit dan keturunan.
Allah tegakan seorang pemimpin yang mencontohi Junjungan, yang berakhlak mulia tiada tandingan.

Sekian...
Semoga Allah masih memberi ruang dan peluang..
Untuk balik pe pangkal jalan...
Dan benar-benar hidup dalam Pengabdian....

....

No comments:

Related Posts with Thumbnails