"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Sunday, December 28, 2014

Taman Widat






Widat adalah seorang pelajar peringkat Sarjana di bidang Botany. Dia ceria orangnya dan suka melawak. Apabila balik kampung dan di tanya ia kerja apa, katanya ia kerja tukang kebun.

Satu jawapan yang unik kerana biasanya tukang kebun itu adalah kerjaya seorang lelaki.

Namun saya seronok mendengari cerita-ceritanya yang sukakan pokok dan bunga-bunga. Bila tamat pengajiannya nanti mungkin ia boleh jadi seorang ahli landskap yang berjaya.

Di sini saya turunkan foto beberapa jenis bunga yang di tanam di halaman kecil di rumah baru saya dan teman saya di Bandar Baru Tangkak. Jangan tanya saya nama pokok-pokok bunga itu. Saya tidak catat bila dia bercerita.












Terima kasih, Widat. Lain kali kita bina pula Taman di kawasan SmarTop.
Ia boleh jadi asas pendidikan ilmu sains di peringkat anak-anak tadika.
Semoga menjadi kenyataan.


......

4 comments:

Al-Manar said...

Is it possible tp contact Widat to seek help and advice?

Al-Manar said...

Is it possible tp contact Widat to seek help and advice?

Al-Manar said...

Is it possible tp contact Widat to seek help and advice?

ngasobahseliman said...

Assalam Pak alManar, Widat is now in Kelantan, caught in the flood. I, in sya Allah, will let her know of this as soon I could get in touch with her.

Related Posts with Thumbnails