"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, September 21, 2017

Jumaat di Rockingham.......







Rockingham, bandar agak kecil di luar Perth. Anak saudara suami tinggal di sini. Maka itulah nak cari juga apt yang ia tinggal untuk tahu. Dia tiada tetapi saje nak tahu daerahnya....

Mula-mula sampai saya terpikat dengan pokok bewarna kuning. Saya suka warna warni dan itu dulu yang saya rakam buat kenangan. Tak pandai selfie....tapi buat saje untuk diri.




Suami saya hantar foto ini pada keluarga di Bangi untuk
 bukti sampai di Rockingham.
Tak jumpa cari Apt yang ia tinggal. Tidak mengape kerana kalau jumpa pun bukan boleh masuk. Kami belegar-legar di di situ menunggu 
untuk ke Masjid solat Jumaat.




Churchill Park ini di tepi laut Indian Ocean.
Ramai pengunjung tempatan. Tiada yang luar biasa dan kami tidak lama di situ.





Kami sampai awal dan tidak perlu bergesa ambil wudhu.
Jemaah wanita pun ramai juga tetapi saya tidak rakam dan duduk sahaja cuba menghayati suasana yang tenang.
Suami saya kata imam Masjid dan bilal adalah orang Malaysia. Alhamdulillah.
Intipati khutbah adalah mengenai apa amalan yang harus diteruskan 
berkaitan dengan Qurban kerana Eidul Adha baru sahaja berlalu.

Jemaah lelaki ramai dan hampir penuh masjid, kata suami saya.
Selepas solat kami mencari Restoran kecil di tepi laut 
dan makan Kebab.
Kami pulang rasa puas hati dapat solat di satu lagi Masjid.
Alhamdulillah.



Pulang lewat petang dan berehat. 
Melihat dari jendela hotel awan berkumpul tetapi tidak hujan.


......

No comments:

Related Posts with Thumbnails