"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, September 21, 2017

Perth terkenal dengan Madunya.....





Jika ke Perth tetapi tidak pergi ke THE HOUSE OF HONEY maka seperti lawatan itu tidak sempurna. Madu adalah antara makanan sunnah. Maka dengan gembiranya teman kami membawa kami ke sana.

Hari itu ramai juga pengunjung yang datang. Kami ke sana setelah gagal mencari the Rose Garden yang di cari lalu google. Kami jumpa tempat tetapi tiada bunga. Pastinya belum waktunya bunga mawar berkembang menawan.
Agak terkilan.....tetapi apakan daya.

Suami saya 'expert' madu. Sejurus masuk terus sahaja dia testing rasa berbagai jenis madu. Saya tidak minat dan hanya membaca maklumat yang tertulis sedikit-sedikit. Suami saya kata secara bandingan harga madu di sini amat berpatutan. Boleh dikira murah.



Maka kami membeli sekadarnya sebagai ole-ole balik rumah. Kami membeli jenis Jarrah sahaja.



Kemudian kami minum kopi. Kopi sedap dan udara nyaman.






Saya putar-putar ambil foto bunga-bunga yang ada. Saya tumpu bunga-bunga yang jadi tumpuan lebah yang menghisab madunya. MasyaAllah.
 Ciptaan Allah tiada cacatnya  jika dilihat dengan mata hati.


......

No comments:

Related Posts with Thumbnails