"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Thursday, September 21, 2017

Setiap yang bermula pasti berakhir......




 

Sehari sebelum terbang pulang kami ambil
 foto kenangan di hadapan Hotel
 yang kami sewa selama 7 malam. 

Mula-mula saya tidak berminat ke Perth tetapi
ikut sahaja kata suami. Adelaide dan Melbourne sudah mencukupi buat saya.





Apabila teman kami dan isterinya datang lewat pagi itu saya rasa agak sayu. 
Sayu bukan kerana meninggalkan Perth, tetapi sayu berpisah dengan pasangan suami isteri yang amat baik hati menjadi Host kami tanpa formality.

Foto di atas kami minum kopi setelah check-in. 
Semua hal kami dibantu olehnya.






Pagi itu kami makan "Brunch" sebelum 
ke lapangan terbang.
Hidangan  Restoran Turkey, Roti dan 
beberapa side dishes. Lazat sekali.
Alhamdulillah.

Sembilan hari di Perth merupakan pengalaman manis yang tidak saya jangkakan sama sekali.
Subhanallah. Alhamdulillah.
Lawatan ke tempat-tempat yang menarik tidaklah sangat luar biasa kerana itu lumrah orang bermusafir.
Yang luar biasa ialah layanan yang di beri tanpa mengira kesulitan diri mereka sendiri.
Beberapa kali kami makan di rumahnya, berehat di rumahnya dan di luar pula
sering kali perbelanjaan gratis buat kami.

Semoga budi baik mereka ini Allah berkati dan
menjadi sebahagian dari amalan soleh.
Di samping itu Host kami ini banyak cerita-cerita yang memaku  dan seperti memukau fikiran saya 
dengan idea-idea yang menarik minda saya yang belum 
pernah saya dengari dahulunya.
Ia mengenai perjuangan Ummah, mengenai politik dan dunia Pendidikan. Pengalamannya membuat saya rasa ketinggalan dalam ruang lingkup umur kami
 yang sudah amat senja. Idea mengenai 
perjuangan amat mantap walaupun dia
 baru berumur 39 tahun.

Mungkin satu hari saya akan tulis idea-idea yang amat bernas dalam blog saya ini.
Semoga Allah memberi petunjuk dan hidayahNya
buat kami semua.
Semoga pertolonganNya sentiasa dekat kerana tidak ada kekuatan melainkan kekuatan dariNYA.

......

2 comments:

Melor Aziz said...

Assalamualaikum Puan..nice entri.
Terima kasih atas perkongsian .

ngasobahseliman said...

TERIMA KASIH HASWATI SUDI SINGGAH. Semoga jumpa lagi.

Related Posts with Thumbnails