"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, December 4, 2009

DOA - Kalis Radar, Kalis virus



Saya minat politik tetapi saya bukan orang politik.Saya berpegang pada prinsip bahawa KEBENARAN ITU TIDAK MEMIHAK, YANG BENAR TETAP BENAR DAN YANG BATIL TETAP BATIL.Kebenaran tidak terletak dan tidak ditentukan pada "conscience" sesaorang yang tidak terdidik dengan alQuran sepenuhnya.

Doa itu neutral sifatnya, maka kenapa kita perlu takut pada doa kalau kita di tempat yang benar. Allah swt itu maha mengetahui, maha bijaksana, maha melihat, maha mendengar, maha adil, maha menghendaki, maha kasih sayang, maha menentukan, maha berkuasa atas segala sesuatu dan seterusnya hingga 99 kesemuanya. Seperti sudah banyak diperkatakan di media termasuk media elektronik, doa Tuan Guru Nik Abd. Aziz sebagai hamba Allah akan didengari setelah semua syarat-syarat doa yang diterima di penuhi. Tetapi hak mutlak adalah pada Allah.

Doa adalah "senjata perang" yang kalis radar dan yang kalis virus. Musuh tidak nampak pada senjata ini. Mereka tahu tetapi mereka tidak mampu melawannya. Di Afghanistan dan dimana saja di bumi Allah manusia mempertahankan kebenaran, musuh tidak akan berjaya, berkat doa orang-orang yang soleh. Selalu saya katakan pada anak -anak dan teman-teman bahawa kita orang Islam patut yakin pada senjata ini. Lihat bagaiman Rasulullah saw dan sahabat-sahabat bermunajat setelah berusaha. Allah limpah kurnia doa-doa mereka dimakbul kan. Perinkat keyakinan mereka mengenai kekuasaan Allah bukan sahaja setakat Ilmu Yakin, Ainul Yakin tetapi keperingkat Haqqul Yakin.

Kita ditahap mana maka kita mahu berbicara tentang doa?
Wallahua'lam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails