"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, February 8, 2017

Being Rude.......



Quotes About Being Rude
  


Quotes About Family Being Rude


Dari hari kelmarin saya rasa sedih hati
 dan rasa terkilan.
Dalam satu mesyuarat bawah naungan satu NGO di mana saya menjadi ahli. saya berbalah
 dengan seorang teman mengenai satu isu.

Beliau membantah pendapat saya dan minta 
saya berhenti berhujah.
Mana mungkin beliau mengarahkan saya kerana Tuan Pengerusi tidak meminta saya berbuat demikian.

Kemudian dia mengatakan saya tidak seharusnya ada 
dalam mesyuarat itu.
Terkejut saya dengan kata-kata itu kerana dia 
bukan urusetia mesyuarat
dan saya ada jemputan bertulis untuk hadir.

Pastinya Pengerusi juga rasa terkejut kerana teman saya ini bergelar Dato dan punya ijazah Phd. 
Ahli yang lain terdiam.

Tiada keputusan dengan isu yang saya bicarakan dan
 Pengerusi hanya mengalihkan topik perbincangan.
Itulah cara beliu meredakan keadaan.

Teman saya ini tidak mahu kertas kerjanya dikomen
 dan diubah kerana 
dia berpendapat ia sudah memadai
 dengan tujuan ia ditulis.

Saya seharusnya diam sahaja.
Entah mengapa hari itu mood saya kurang baik.
Bila Pengerusi beralih ke topik lain,
 saya minta diri untuk tidak terus berada dalam mesyuarat.

Pagi tadi teman saya ini minta maaf dan
 saya senyum sahaja.

Saya memaafkan tetapi hati ini masih terguris.Bukan kerana berbeza pendapat tetapi seperti ia memperkecilkan kehadiran saya 
dengan cara yang saya rasa tidak sopan.
Saya harus berlapang dada kerana itu sebenarnya
 perkara biasa dalam hasrat
 kita mahu didengari.

Semua orang ada kelemahan. Hanya Allah jua yang 
maha mendengar dan maha bijaksana.


.......FOTO EHSAN GOOGLE........

No comments:

Related Posts with Thumbnails