"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, October 26, 2015

Mengharapkan Bajet 2016?







Saya baru pulang dari kampung suami saya di Selama Kedah, khusunya di Kampung Sungai Batu. Kami ke sana atas hal keluarga dan saya mengambil kesempatan meninjau-ninjau apa perubahan yang berlaku dari segi pembangunan masyarakat setempat. Saya melihat beberap rumah penduduk yang amat dhaif yang memerlukan perhatian tindakan meyeluruh pemimpin politik.










Mungkin Bajet 2016 memberi harapan?

Kita lihat sterusnya setelah pembentangan nya Jumaat yang lalu. Ada penulis Blog yang mendapti isi pati Bajet 2016 tidak "secantik" apa yang tertulis dalam dokumen yang dibentangkan. Saya masih menaruh harapan akan berlaku sesuatu yang dapat menjamin kesejahteraan rakyat seluruhnya. Tetapi isu gaji minima RM 1,000/- sebulan pasti akan menjejas pembayaran gaji di Tadika yang saya urus bersama seorang teman di Tangkak, Johore. Apa lagi implikasi saya belum melihatnya secara total. Namun saya masih menaruh harapan.

Harapan apa ye? Tanya teman saya.

Harapan tidak putus asa kerana Allah ada dan kebergantungan kita hanya padaNYA.

Allah maha Melihat, maha Mendengar, maha Adil, maha Bijaksana dan maha Berkuasa atas segala sesuatu.

Kita berusaha, berdoa dan bertawakal.
Mohon PerlindunganMu ya Rabb....

....

No comments:

Related Posts with Thumbnails