"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Friday, May 1, 2009

KAU KAN KU BELA........

Baru aku mengerti penderitaan,
Baru ku merasai kepahitan, kepedihan yang kau lalui berlarutan
Aku rasa berdosa kerana lalai untuk memperdulikan......
Kini aku rasa terseksa, aku rasa kecewa
Kerana kian lama aku hanya bersantai gelak ketawa.....
Aku biarkan kau bermati-matian
Aku biarkan kau melawan Zionist yang bertuhan syaitan
Sendirian...................

Tidak......tidak......
Aku kini bangun mahu bersama Mu
Dan engkau tidak akan aku biarkan
Kerana Palestin bumi mu, ia juga bumi ku
Kurnia Allah tak akan aku lepas begitu
Biar putih tulang ini
Biar kering darah ini
Biar putus nyawa, tak akan aku berputih mata
Aku bersumpah penjajah durjana tak akan terus bermaharajalela
Kau akan ku bela.....

Al Aqsa akan ku tuntut kembali
Agar tidak lagi Ia kesunyian menanti hamba-hamba yang beriman sejati
Munkin aku tidak berkesempatan melihat kau bebas nanti
Tapi akan ku bangkitkan waris keturunan ku kukuh jati
Supaya mengikut jejak-jejak Salahuddin Al Ayubi
Berjuang, berperang tidak takut mati
Membenteras kezaliman dengan usaha yang bertubi-tubi

Gaza.........
Kau benteng pertahanan terakhir bumi barakah
Kan ku bela, dan aku bersumpah tak akan menyerah
Kerana janji Allah tetap benar dan aku akan pasrah
Membina iman yang kental, menegakan kebenaran tanpa keloh kesah.

Aku yakin Zionist Israel akan lari bertempiaran
Dan akan tertegak kembali kegemilangan Islam
Pertolongan Allah amat dekat, aku tak ragu dan aku tak bimbang
Hanya perlu ikut perintah Nya dan tinggal yang dilarang
Ini tekad yang ku junjung dalam perjuangan,
Untuk bumi Palestin yang ku sayang.

No comments:

Related Posts with Thumbnails