"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Wednesday, August 19, 2009

RAMADHAN AL MUBARAK

Ramadhan,
Engkau akan sampai
Mengikut peredaran ketentuan yang maha besar

Hati ku berdebar gementar
Merindui janji kasihNya Allah, tidak tertahan sabar
Namun,
Rasa khuatir juga menyelit keluar
Dari lubuk hati ku yang sangat gusar

Aku insan yang masih belum sempurna pengabdian,
Masih banyak ruang ibadah yang aku tinggalkan
Hati qalbuku masih belum bersih dari pencemaran
Iman ku masih rapuh untuk menolak kemungkaran

Ya Allah, Ya Rahman ! .......
Terimalah diri ku ini untuk meraih nikmat Ramadhan
Bersama-sama hamba Mu yang telah tinggi maqam Iman
Aku ingin diselimuti Nur Cahaya Mu sejahtera tenang.

Aku panjatkan taubah nasuhah memohon belas kasihan
Memohon maghfirah Mu melutut sujud mengakui kekerdilan
Semoga aku tidak Engkau pinggirkan keseorangan
Dosa ku dengan insan lain juga Engkau pertanggongkan
Dengan izin kurnia Ihsan Mu mereka juga dapat keberkatan.

Siapa lagi yang dapat menolong ku, Wahai Tuhan
Hanya seNya zat Mu yang Maha Agong, Maha Menentukan.
Redha Mu ku pohon dari Ramadhan ke Ramadhan
Hingga ke akhir hayat, wahai yang maha Pelembut, Maha Merezekikan.

 Cantik Indah Di Sini, Tiada Terbayang Di Sana

No comments:

Related Posts with Thumbnails