"KALAU TAKUT DIPUKUL OMBAK, JANGAN BERUMAH DITEPI PANTAI."....pepatah Melayu.

Monday, August 31, 2009

Malaysia Merdeka - Jangan Lupa Masjid Al Aqsa

Malaysia telah Merdeka dan rakyatnya hidup mewah dan aman dari peperangan. Alhamdulilah. Dalam kesenangan dan kemewahan, janganlah pula kita lupa akan Masjid Al Aqsa yang ada di Palestine yang sedang dijajah oleh kuasa yang amat zalim, iaitu Zionist Israel.


Walaupun kita Merdeka, pengaruh Zionist keseluruh dunia adalah begitu halus sekali kita tidak akan menyedari. Eluk kita baca 'The Jewish protocol' kalau kita ada peluang supaya kita peka cara bagaimana mereka menjajah minda fikiran kita. Dengan tidak disedari kita mengikut jari telunjuk mereka. Bila kita sudah baca dokumen ini barulah kita dapat mengenal pasti strataegi mereka. Kalau kita masih berkerja, membaca dokumen ini menjadi amat penting kerana kita dapat berwaspada supaya kalau kita terlibat dalam penggubalan dasar untuk keluarga, masyarakat dan negara kita tidak akan tertipu dengan propaganda halus dan licik mereka.

Antara yang nyata ialah dasar kita dibidang hiburan dan rekreasi. Zionist mahu melekakan kita kesatu tahap di mana kita akan sentiasa lagha, dan anak-anak muda dan dewasa suka dengan budaya lepak dan santai. Dengan cara ini kita akan lemah dari segi keimanan. Dan ini yang mereka suka kerana mereka takut dengan Islam sebenarnya dan cuba merosakkan orang-orang Islam dengan cara ini supaya tidak bermaya dari pemikiran untuk melawan mereka. Dan orang Islam mudah di beli dan dipermain-mainkan.

Kita mungkin susah hendak mempercayai strategi ini sedang terlaksana di sekeliling kita. Tetapi percayalah bahawa ini adalah fakta benar. Maka kalau semua orang Islam di seluruh dunia menjadi lemah, maka Palestine akan terus menjadi milik mereka. Di situ letaknya Baitul Maqdis dan Masjid Al Aqsa. Masjid Al Aqsa adalah Masjid kita. Allah telah sebut dalam al Quran bahawa bumi barakah itu adalah milik orang yang beriman. Masalah di Palastine adalah masaalah kita, bukan masalah Arab sahaja.

Dalam bulan Ramadhan yang barakah ini mari kita sekurang-kurangnya berdoa semoga Allah perkuatkan iman dan tekad kita untuk membebaskan Palestine dan Masjid al Aqsa. Banyak cara yang boleh kita buat tetapi sekurang-kurangnya kita banyak munajat untuk kesejahteran kita dan juga rakyat Palestine dan semua mujahid dan keluarganya di mana jua mereka berjuang.

Malaysia telah merdeka. Kita teruskan dengan doa semoga Allah melindungi kita dari tipu daya syaitan dan kuncu-kuncunya. Amin.

No comments:

Related Posts with Thumbnails